08 september 2009

Rensa och städa

Här om dagen sa Mina-My "jag tror jag måste ge bort lite leksaker eller städa eller nå´t, jag hittar ingenting längre". Lite lillgammalt men gulligt. Att städa är ju ingen favoritsysselsättning hos ungen så det var bara att ta tillfället i akt. I dags läget är lekrummet inte ens påbörjat och Mina-My vill inte leka själv uppe på sitt rum så ofta. Därför har hon lite leksaker i vardagsrummet och en hylla med leksaker i matsalen/köket. Just nu är inte hyllan så irriterad eftersom den står där den gamla väggen mellan matsalen och köket stod och gömmer det fula hålet i golvet. Men det är inte så kul när det ser ut som på kortet nedan.

Men efter att vi hällt ut alla leksaker, torkat ut hyllor och backar samt sorterat och lagt undan så ser det ut så här. Lite bättre i alla fall. Och framför allt så hittar Mina-My sina leksaker.

Förresten så har Mia haft tur igen. Hon har vunnit senaste numret av Residence via bloggen [Room] by sofie. Inte lika upplyftande som den andra vinsten, men väldigt kul ändå.

Bilder: privata

2 kommentarer:

  1. Hihi.. ja det gäller att passa på när de för ett ögonblick inser det själva... Fint det blev!
    Nyfiken på vad det ska bli av papperskorgarna...
    Kram

    SvaraRadera
  2. TACK för dina värmande ord och för att du läser min blogg. Betyder sååå mycket. kraamar sofie

    SvaraRadera